Ont så in i helv...

Gårdagen försvann i ett töcken av smärta, så vidrigt ont. Var hos tandläkaren på morgonen, hon rensade en rotkanal. Gott så, men när bedövningen släppte kom en smärta som inte går att beskriva. Smärtan blev bara värre under dagen och mitt återbesök var inte förrenns på onsdag. Panik, jag klarar inte det, var nästan på väg att dunka huvudet i väggen. Ont,ont,ont. Som tur var fick jag komma tillbaks på eftermiddagen. Rensade på nytt, vidrigt. Men nu står jag i alla fall ut, även om det är ömt och gör ont. Hatar att mina tänder är så jävla dåliga. Har knappt några egna kvar. Implantat, broar, you name it....  Så går det när man haft en ätstörning i 35år, tänderna tar stryk. För att inte tala om alla pengar som ligger i min käft, och ändå är det inte bra. Vill bara gråta åt eländet,fan,fan.

Men idag är det fredag. Om det nu är så himla bra, mina dagar sig lika vardag som helgdag. Är man utan jobb blir det lätt så. Men nu är jag ensam på dagarna, efter att nött med gubben i 7 månader. Blev lite jobbigt till slut, men ändå gick det hyffsat. Han gjorde en bypass operation i våras och konvalecenten blev ju förstås lång.Sjuka män vet vi ju hur dem är.....lite klena sådär. Men nu är han på gång igen och jobbar sedan 4 veckor. Skönt.

Undrar om jag ska ta fram snabelmonstret och dra en repa i lägenheten. Inte så sugen på det, men det måste göras. Speciellt om har 2 katter som hårar och sprider kattsand överallt.

Ha en bra fredag alla mina vänner och ni andra

Kommentarer
Postat av: Jossan

Yeey! Äntligen, det är det här vi har väntat på! Curligmorsan gör entre i bloggvärlden, wohoo! :D

2009-09-04 @ 22:42:48
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/
Postat av: Norsken

Du skriver ruskigt likt lisa! Bra med andra ord=)

2009-09-05 @ 23:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0