Världens bästa fredag, eller nåt.

Jaa, pannkakorna blev nästintill perfekta, eller de blev perfekta. Lite stolt, äntligen vid 49 års ålder lyckades jag. Nu kan jag också steka "bangbonkar" den dagen jag har barnbarn. För det har jag förstått, en mormor måste kunna det och göra godaste köttbullarna. Köttbullarna är jag inte orolig för, dom brukar bli delikata. Jahaja, då är det bara att vänta på barnbarn, så jag får visa upp mina färdigheter. Men det lär dröja länge än, hoppas jag. Men jag kan ju träna på andra ungar, grannarnas kanske?

Uppe med tuppen och har redan städat, gu va jag är effektiv ibland. Men det är bara för att jag vill ner och shopa, har ju fått lite pengar idag och dom bränner i plånkan. Vad jag ska köpa har jag ingen aning om, men det bruka lösa sig när jag ser något som jag inte visste att jag behövde. Skor t.ex kan man aldrig få för många av, sjalar är inte heller så dumt, örhängen, smink, you name it, listan är obegränsad.

Jag har haft hjälp av den här godingen när jag skrivit Han blir 2 år på Kanelbullensdag.

Nä, nu är det dags att ta tag fejset, smink eller inte, det är frågan?  Äsch, jag är för lat det får bli en naturell Curlingmorsa, och det duger det med.

Ha en bra fredag alla mina 2 läsare. Det ska jag försöka ha.


Kommentarer
Postat av: Färjan-Ruth

Hej...Du frågar vad jag jobbar med på min blogg....Jag är Båtpastor, coach, gospelsångerska, Pub, krog, Kändispastor- det jobbar jag med-Människor...och Du???? Kram. Båtpastor Ruth....Obs: Har flera yrken annars...men detta älskar jag.....

2009-10-03 @ 08:24:27
URL: http://www.boatpastor.wordpress.com
Postat av: Josefine

Inte visste jag att det fanns någon maträtt Curlingmorsan inte riktigt fixade. Själv är jag mästare på pannkakor, precis som jag är en mästare på sockerkakor, och kanelbullar, och kladdkakor. (Bara onyttiga saker dessvärre)



På tal om barnbarn, har inte Lisa berättat? De kommer till sommarn, trillingar var det nog. Så du har gott om tid att träna. Hehe ;)

2009-10-04 @ 23:04:22
URL: http://jossansmonologue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0