Vänder det nu?

Speciellt aktiv bloggare är man väl inte, men här är jag igen. Händer inte så mycket, och jag ser inte till att det händer saker. Är inne i en svacka, som är svår att ta sig upp ur. Än så länge har jag inte nått botten, men inte långt ifrån. Det mesta känns tungt. När jag tänker efter, så är det här något som upprepar sig varje höst. Jag vet att det vänder så småningom, det är bara att vänta ut det. Det som är jobbigast är nog att jag inte tar mig för något. Jag gör bara det som är mest nödvändigt, som laga mat, städa av det värsta och tvätta.
Men allt är inte bara trist, i lördags var det middag hos grannen (underbar hemlagad plankstek), sedan blev det utgång. Vi var på Torekällberget, grannens sambo spelar i ett band, hur trevligt som helst. Tack Maria och Conny för en trevlig kväll.

Häromkvällen satt jag och läste Platsjournalen, och fick syn på ett jobb som verkade intressant. Bära eller brista, jag skickade in en ansökan och glömde nästan bort det. Igår fick jag svar, de vill träffa mig för min ansökan var väckte deras intresse. Jag blev glad och nervös naturligtvis, så på onsdag kl 14:00 ska jag dit på intervju. Håll alla tummar för mig nu, är ni snälla.

Nu väntar en promenad med bästa Maria, skönt även om vädret inte är så lockande. Men det brukar vara skönt när man gjort det, det brukar bli en himla massa bra prat och ventilerande. Och sedan en god lunch på det , så kanske den här dagen blir okey, trots allt.

Ha en bra tisdag

Kommentarer
Postat av: Petronella

Åhh! Lycka till med jobbintervjun Carina :)

2009-10-21 @ 19:26:25
URL: http://petronellapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0