Hur bra gick det här då?

Som vanligt börjar jag glad i hågen, blogga ska bli min grej, trodde jag... Men så blev icke fallet, det är nog min prestationsångest som ställer till det. Men va sjutton, nu får det bli som det blir. Jag får helt enkelt skriva efter mitt eget huvud och försöka strunta i vad andra tycker. Eller vad säger ni, Lisas vänner? Står ni ut med mitt vardags-dravel?

Idag ska jag göra nåt som jag är absolut sämst på - PANNKAKOR. Det är helvetesmat, om ni frågar mig. Det spelar ingen roll vilket recept eller hur jag gör, det blir bara "pannkaka" av det.Hur svårt kan det va? Jag som älskar att laga mat, och faktiskt är ganska bra på det. Minsta barnunge klarar ju av att steka pankisar. Eller som mitt brorsbarn kallade dem när han var liten, "bangbonkar". Visst är det gulligt. Jaja, det är inte gulligt när jag står och svär när mina "bangbonkar" går sönder eller fastnar i stekpannan.Tvi vale, säger jag bara.
Men som någon klok människa sagt någon gång: Det bästa sättet att fly ett problem, är att lösa det.
Så på´t igen bara. Nån gång ska jag väl lyckas. Om inte får vi väl äta dem trasiga, lite sylt och glass, så ska de nog gå ner.

En annan klok människa har sagt att: Man ska svettas in sommaren och frysa in vintern, och jäsiken va jag har frusit idag. Hatar att frysa, vill ha sol och värme alltid.

Ha det gott nu och klä på er, så ni slipper frysa.




Kommentarer
Postat av: Färjan-Ruth

Hej. Trevligt att du tittade in på min blogg. Missa inte Färjan, Kanal5. Måndag den 5 Okt. Kl.20, repris Fredag..Jag medverkar. Kram. Bless ya! Båtpastor Ruth

2009-10-02 @ 07:35:51
URL: http://www.boatpastor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0