Ensam

Måndag och jag är helt solo igen. Göran jobbar och Lisa är i skolan. Jag känner att det blir svårare och svårare, att uppbåda kraft och ork. Min självkänsla dippar oroväckande känner jag, det är inte likt mig. Jag brukar ju glad i hågen bara kasta mig ut i tron att det ordnar sig, men jag börjar misströsta. Verkar inte vara någon som vill anställa en kvinna på snart femtio. Jag vet ju att jag fortfarande är en bra säljare, men får ju inte chansen att visa det.
Mina planer på att öppna eget sket sig ju, jäkla Grosshandlarn som hann före. Det var ju min stora dröm att få öppna en egen herr ekipering. Det var nog då som jag tappade farten och tron på mig själv. Usch, idag är ingen bra dag. Känner mig ledsen och deprimerad, det är inte bra det här. Jag måste få komma ut och jobba, annars blir jag galen. Just nu känns ingenting roligt och ingenting har man att se framemot.

Kan ingen vänlig själ ge mig chansen och visa vad jag går för, snälla. Jag lovar, ni kommer inte ångra er.
Nej, nu måste jag ta tag i det här på riktigt. Tro på att jag kan och duger och bli mer offensiv. Fram med mitt riktiga jag, hon den där som modig och vågar.
Jaja, det återstår att se hur jag lyckas med det. Jag får helt enkelt ta en dag i taget och göra det bästa av den

Ha bra måndagskväll, både ni som jobbar och ni som är lediga

Kommentarer
Postat av: Lisa

En dröm är alltid en dröm! Och bara för att du mött det här motståndet ska du fan i mej inte ge upp. Var alla de där kurserna i onödan? Har du tagit dig såhär långt bara för att ge upp ALLT? Kom igen nu mamma.. Du kan fixa det här! En butik.. Hör bara på det, en alldeles egen butik - underbart! Puss på dig älsklingsmamma<3

2009-10-09 @ 13:49:13
URL: http://accordingtolisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0